lisettebouma.reismee.nl

De Bouma's in Barcelona

De week is weer voorbij.. En wat ging het snel! Vorige week vrijdag ging ik 's ochtends vroeg naar het vliegveld om Ronald en Ilse op te halen. Dat was natuurlijk heel leuk om die weer te zien! Toen op weg naar huis.. ze verbleven hier in het appartement. De terugweg was wel even sjouwen met die koffers maar het is ons gelukt. Eenmaal aangekomen gingen we een lekker stokbroodje eten en daarna naar placa catalunya. Daar hebben we wat winkeltjes bekeken en zijn we natuurlijk het grote warenhuis 'el corte inglès' in geweest. Daarna weer naar huis gegaan en daar even bijgekomen. Ik had ook nog les die avond dus moest eind van de middag weg.

De volgende dag zijn we samen met Vronie naar de kathedraal 'la Seu' geweest. Een indrukwekkend gebouw en erg mooi om te zien. Binnen was er ook veel te bekijken (zie ook foto's). Binnen in het gebouw zwemmen er ganzen, deze zijn er om het kloosterhof te bewaken. Na het bezoek aan de kathedraal zijn we in de buurt wat gaan eten. Nadat we de patatas bravas op hadden zijn we gaan winkelen bij de leuke souvenirs winkeltjes. Op het plein was ook nog een breakdance groep. We waren net op tijd voor de show. Duurde niet zo lang maar was wel tof om te zien. Die avond wouden we naar de fonteinen, maar helaas was er geen show

Frown
Er was een of andere markt en er stonden hekken voor. Dat was wel even jammer, maar we waren in de buurt van de ramblas dus zijn we daar geweest en hebben we een terrasje gepakt. Die avond gingen we ook uit met een groep. De club waar we waren viel wat tegen, 5 zalen en dan alleen maar techno en onbekende muziek draaien.. Op de slovenen na, vond niemand het echt een succes, dus wij zijn er niet heel lang gebleven. Maar verder was het wel gezellig.
Zondag zijn we naar de haven gegaan en naar het aquarium. Een van de grootste aquariums van Europa en volgens de posters moet je daar zijn geweest anders ben je niet in Barcelona geweest. Dus dat beloofde wat! Het was heel gaaf om te zien, er zwommen haaien rond en allemaal verschillende soorten vissen. Die avond zijn we uit eten geweest bij 'el canari', een restaurant hier in de buurt en daarna gingen we met z'n vieren naar een kroegje hier vlakbij.

De volgende dag hebben we met z'n 3en de Sagrada familia bezocht. Ik moest naar school dus moest 's middags weg. Toen zouden Ilse en Ronald naar castell montjuic, maar later hoorde ik thuis dat ze dat niet hebben kunnen vinden. Zonder een goede gids kom je nergens natuurlijk

Wink
Nee das niet helemaal waar, het was een beetje mijn schuld want ik had het ze ook beter moeten uitleggen. Maar de dag was weer helemaal goed want.... Die avond ging ik een conimex gerecht maken! Babi ketjap! Eindelijk weer.. en het smaakte weer als vanouds..

Dinsdagochtend zin we vroeg opgestaan en zijn we parque Güell geweest. Het was heerlijk weer ervoor dus hebben we daar een tijdje rondgelopen. Daarna heb ik ze als een echte gids tot aan de ingang van de dierentuin gebracht. Onderweg er naartoe liepen we ook langs de Arc de Triomf dus die ook nog even bekeken. Toen ben ik weer even naar school gegaan voor een lesje finances. Die avond zijn we over de ramblas gelopen en hebben we alledrie een vet schilderij gekocht. Vers van de pers ook nog, want hij ging ze op dat moment maken.

En toen was het alweer woensdag.. Toen zijn we met de liftjes naar castell montjuic geweest. Daarna zijn we gelopen naar palau nacional. Onderweg liepen we ook langs het olympisch stadion en we konden ook een kijkje binnen nemen. Dus dat hebben we natuurlijk gedaan. Het weer was die dag niet zo mooi, helaas regende het dus zijn we lekker naar het overdekte winkelcentrum 'diagonal mar' gegaan.

De laatste dag hebben we eerst casa Batllo bewonderd, een van de huizen van Gaudi. Daarna zijn we naar het picasso museum geweest. Dat was best interessant. De laatste avond zijn we uit eten geweest en hebben we afgesloten met een heerlijke cocktail

Laughing

Al met al was het dus een erg leuke week, heerlijk genoten en heel veel dingen gedaan.

Inmiddels is ook Dianne, zus van Vronie, op bezoek. En het is nu een echt Holland house, want ons Amerikaanse huisgenootje is em gesmeerd naar Italie en Griekenland t/m woensdag ofzo. 'lekker rustig'

Wink

Ohja voor degenen die het nog niet wisten.. Ik heb m'n haar geverfd! Voordat je me niet meer herkend op de foto meld ik het maar even..

Nou dit was het wel weer.. Ohja omdat ik nu iedereen bedankt heb in m'n vorige verhaaltje voor de reacties, betekent het trouwens niet dat er niemand meer hoeft te reageren he! Hehe..

hasta la patasta!

mem van Vronie

hoi Lisette, staat je goed dat donkere haar, je lijkt wel een echte Spaanse, ik had je niet herkend.Zo te lezen hebben jullie het gezellig gehad met al die hollandse gasten. groetjes uit Bantega

rein grace

Harstikke leuk om familie te ontmoeten als je in de "vreemde"bent. Barcelona is een errug mooie stad, en harst. bedankt je mooie kaart volgens mij is dit in het spaans,,, puesto carrito en
adiós

familie ut assn