lisettebouma.reismee.nl

Days to remember

Allereerst wil ik iedereen bedanken die mijn verjaardag niet is vergeten

Wink
Of die er een dagje (of 2) daarna nog aan gedacht hebben
Tongue out
bedankt voor de felicitaties, door middel van kaartjes, mailtjes, krabbeltjes, smsjes of reacties op de site! Of gewoon ouderwets persoonlijke felicitaties van de mensen die hier zijn. Onder andere mijn ouders, maar daarover later meer.
Het was overigens een erg leuke verjaardag en ik ben blij deze hier te hebben kunnen vieren. Over verjaardagen gesproken.. Vronie was 27 november ook jarig! Die vierde het diezelfde dag samen met Hanna en Jobbe. Een heel geslaagd feestje! Erg gezellig allemaal..tot op zekere hoogte.. Maar dat verhaal kennen de insiders wel
Wink
ik zal nog even enkele bekende uitspraken van het feestje quoten om een beetje een idee te geven:

'A day to remember'
'What are you drinking? You have to drink' (uros natuurlijk, die zichzelf verantwoordelijk voelde voor het vullen van de glazen)
'I got stolen' (onze chinese klasgenoot jessie was zomaar beroofd op straat! Gelukkig kwam het goed en had de politie haar tas weten te redden)
'I am dronk' (weer jessie na 2 glaasjes sangria)
'what a night'
'Living on the edge.. living on the street!'

Nou dat lijkt me duidelijk.

Verder waren de afgelopen weekjes erg gezellig. Nog een paar keer ergens wat wezen drinken, bij iemand thuis of in een leuke kroeg. Ook nog een keer een 7-gangen diner gekookt voor Matthias en Jobbe.. Waarbij nog een keer opscheppen ook als gang telde. Nou is het niet helemaal 7-gangen geworden, maar allee dat maakt die belg zelf maar een keer voor ons

Wink
Verder moest ik af en toe eens naar school.. want ja dat moet ook gebeuren. Er staan ten slotte nog examens op het programma dus.. En 2 weken terug ofzo kreeg ik eindelijk een dekbed! Of ik het koud had 's nachts, vroeg mn huisbaas.. Nou best wel, zonder centrale verwarming in huis en met enkel een dekentje.

Afgelopen week was helemaal leuk, want paps en mams zijn op bezoek geweest! Dat was me toch een gezellig weekje. Vorige week donderdag kwamen ze aan op het vliegveld. Nadat ik ze had opgehaald van het vliegveld gingen we naar het hotel inchecken. Daarna even mijn casa laten zien natuurlijk en 's avonds lekker uit eten. En jawel, bij de kanari! Een goede keus voor de eerste dag. Eindelijk daar eens de paella geprobeerd en die smaakte heerlijk.

De volgende dag kwamen pap en mam langs voor een ontbijtje. En...het was pakjesochtend

Wink
Ze hadden cadeautjes meegenomen want het was ten slotte 5 december, sinterklaas! Na het ontbijt zijn we naar parque Guëll gegaan. Het was prachtig weer daarvoor dus dat kwam goed uit. Daar ook nog even lekker op het terras gezeten
Laughing
Daarna even wat gegeten en toen de Sagrada familia bekeken. Nog steeds stond deze in de steigers, dus binnen kijken leek ons niet de moeite waard. Dus maar even met de metro naar de haven. Na de haven kwamen we weer bij de rambla uit en daar moest ik mijn ouders achterlaten want ik moest sinterklaas vieren! En daarvoor ook nog even naar de les. Nou geen probleem, ze vermaakten zich wel natuurlijk. Ik hoorde daarna dat ze zelfs uit eten zijn geweest bij de Fresco! Die kennen we nog wel van Sevilla (all you can eat!)
Het sinterklaasfeest werd gehouden bij uros thuis, vlakbij de universiteit. Het was super gezellig, een echt internationaal sinterklaasfeest. Ook al begreep niet iedereen hoe je een goed gedicht in elkaar zet..Ze hadden hun best gedaan.. maarja aan het dicht talent van Nederlanders kun je gewoonweg niet tippen (A)
Na het sinterklaasfeest moesten we er aan geloven.. we hadden beloofd mee te gaan naar Bora bora. Dit is een club vlakbij uros, in sabadell. In die club hebben we ons best vermaakt. Gelukkig maar, want de eerste trein ging pas om half 6 weer terug. Uiteindelijk dus half 7 thuis.. eindelijk slapen..

Ik lag nog maar net of de wekker ging alweer. 11 uur, dus ik moest eruit. Er stond weer veel op het programma met m'n ouders. Ze waren die ochtend al bij een museum geweest in het palau nacional. Daar spraken we dus ook af. We zijn langs het olympisch stadion geweest en daarna gezocht om ergens wat te eten en toen naar de subway gegaan.. maar.. het was op! Zowel de chicken teriyaki als de gehaktballetjes. Alleen paps had nog een broodje weten te bemachtigen. Toen maar naar een andere subway gegaan... En jawel: daar hadden ze de chicken teriyaki! Vervolgens op naar de kathedraal la Seu. Super mooi natuurlijk.. Die avond zijn we naar de fontein geweest! Wat was die weer mooi

Laughing
Zal er trouwens binnenkort even een filmpje van plaatsen.. Daarna weer lekker uit eten geweest, dit keer naar 'la poma', ook wel 'de appel' genoemd. Een van de nieuwe favoriete restaurantjes (misschien overtreft die de kanari zelfs wel)

De volgende dag lekker bijgeslapen en toen naar de tibidabo geweest... 's middags heb ik ze geïntroduceerd aan de KFC. Even in de rij wachten, maar dan heb je ook wat!

Wink
Die middag nog voor leuke souvenirtjes geshopt.. Toen bij het hotel nog lekker even chillen en vervolgens weer uit eten.

En de volgende dag was het zover.. ik was jarig!! 21 jaartjes alweer.. Die ochtend allemaal cadeautjes gekregen

Laughing
... 's Middags gingen we naar het Palau de la Música Catalana! Een groot concertgebouw dat is ontworpen door Lluis Domènech i Montaner. Er worden heel veel concerten gegeven van verschillende muziekstijlen. Binnen kregen we eerst een filmpje te zien waarin de geschiedenis van het gebouw werd verteld. Het is in slechts 3 jaar gebouwd en bestaat nu 100 jaar. De opdrachtgevers zijn het koorgemeenschap Orfeó Català. Hierna kregen we een rondleiding door het gebouw. Heel erg mooi om te zien! Helaas mocht je geen foto's maken binnen dus jullie zullen het toch zelf een keertje moeten bezoeken
Wink
Na het bezoek aan het palau liepen we door naar de arc de triomf.. Deze bekeken en even een rondje over het plein gelopen. Natuurlijk gingen we ook deze avond weer uit eten. Ik mocht het restaurant kiezen. Dus een mooi restaurant gekozen bij placa Jaume. Het toetje was helemaal lekker, dit was namelijk tiramisu en een chocoladepiramide! Na het eten nog even een drankje gedaan bij cafe zurich en la poma.

En toen was het alweer dinsdag, de laatste dag eigenlijk al. Dit is een shopdag geworden! Lekker winkelen in het overdekte centrum.. want het weer was wat minder. 'Daarna de huizen van Gaudi bekeken van de buitenkant en nog even in het grote warenhuis gewinkeld. 's Avonds weer naar 'la poma' uit eten geweest! Toen nog weer even over de rambla gelopen en daarna even een wijntje genomen op de hotelkamer.

De volgende dag was het weer tijd om naar het vliegveld te gaan. Daar nog even een bakje koffie gehad en daarna weer afscheid genomen. Maar dit keer voor maar even.. want.. nog maar een week en dan ben ik alweer thuis!

Vanavond nog even een bescheiden feestje hier ter ere van mijn verjaardag.. Morgenavond nog een examen van Amadeus (computerprogramma van reisbureau). En dan... een weekendje naar Madrid!! Vrijdagnacht vertrekken we weer.. dit keer met Vronie, Jobbe, Uros, Hanna en Matthias. Maandagavond komen we weer terug. Dinsdag nog even een examen van Engels maken en daarna een paar dagen lekker rustig.

¡Hasta luego!

Liefs,

Lisette

Reacties

Reacties

dianne

hee lisette
veel succes met je amadeus morgen en daarna chillen in madrid!
ciao!

tjeerd, papa

Het was een geweldige rondleiding door Barcelona. Vergeet niet dat jij 180 foto's hebt geknipt, ik 140 en 8 filmpjes. En nog steeds niet uitgekeken op Barcelona. Zeker de moeite waard. Maar het mooist was wel dat jij onze gids was.

Ellen

Haaii chica!

Zo te lezen heb je weer een de beste reisleidster uitgehangen.. Misschien toch je roeping gemist? =p
En weer veel meegemaakt zeg! Hebt blijft leuk om te lezen, maar als je weer eventjes in Heerenveen bent moet je natuurlijk alles in real life vertellen!

Succes morgen! En heel veel plezier in Madrid!

¡Hasta luego!

Anna

Hoe was je weekendje Madrid??
Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad met je ouders!! Cool... Die singing card laat maar op zich wachten verdorie! Want ik was je echt zoooo niet vergeten ;) Bah moet woensdag 3 daagjes naar Zeeland voor mijn werk, bah, te koud!! Haha... CU!! Rustig aan, dikke kus...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!