lisettebouma.reismee.nl

Relaxing and climbing

Ongeveer 35 kilometer ten zuiden van Barcelona ligt Sitges... Al vanaf september leek me dit een leuk plaatsje om te bezoeken en dit stond dan ook al een tijdje op het lijstje maar het kwam er steeds niet van. Er is in Sitges niet heel veel te doen of te bekijken. Maar het stond wel in mijn national geographic boekje dus het leek me wel de moeite waard

Wink
Het staat vooral bekend om het mooie strand. Ik heb Vronie uiteindelijk toch weten over te halen om mee te gaan (...of was het de schoonmaakster die om 9 uur toch iedereen wakker komt maken?
Wink

Eenmaal aangekomen zagen we een paar leuke straatjes en we hadden al snel het strand bereikt. We kwamen ook nog langs een kerk en museums.. Maar de museums leken ons niet echt de moeite waard om naar binnen te gaan. Langs het strand lopen leek ons wel een goed plan. Het strand was heel mooi en de boulevard met palmbomen ook. Daarna nog even wat winkeltjes bekeken en vervolgens met de glamour en de cosmo weer terug naar het strand

Wink
Het zonnetje scheen heerlijk dus we hebben lekker op het bankje bij het strand zitten lezen. Lekker relaxed dagje gehad dus. Of zoals we zeggen: 'a day well spent'.

Een paar dagen later gingen we naar Montserrat! Deze trip was met een hele groep en stond ook al een tijdje in de planning. Montserrat is een berg ongeveer op 50 kilometer afstand van Barcelona. Op de berg is een klooster gevestigd. Er wonen zo ongeveer 80 kloosterlingen. Om het klooster te bereiken gingen we met de kabelbaan vanaf het treinstation. Dat was wel heel tof om zo naar die berg te gaan. Vanaf het klooster kon je nog meer naar boven met een funicular, maar helaas was deze nu niet in gebruik. Dus dit betekende lopen! Nou zijn we inmiddels wel wat gewend dus we besloten dit te doen. Eerst de 'adventure route' geprobeerd maar dat liep op een gegeven moment dood.

Surprised
Sommigen gaven het daarna al op maar de meesten besloten een andere weg te nemen. Dus we gingen nu via een beter pad omhoog. Wat een klim zeg! Toen bereikten we het punt st. miguel en daar was het kruis. Daar even lekker gezeten en wat water gedronken. Sommigen hadden blijkbaar haast en liepen gelijk weer verder naar boven. Dus we waren weer meer opgesplitst.

Vronie, Jobbe, Jessie en ik gingen wat later ook weer verder naar boven. Daar kwamen we een hele mooie moderne kaart tegen waarop stond dat het nog 1 km was naar St. Joan (en dat was het doel). Dit was wel te doen dus we liepen door. Toen kwamen we uiteindelijk op een hoog punt waar het wel weer tijd was om te relaxen dus we gingen even op de rots zitten. Echt een super mooi uitzicht vanaf daar! Op een gegeven moment zagen we de anderen van bovenaf aankomen. Dus die kwamen helemaal uitgeput bij ons zitten. Ze waren langs een hele steile weg naar St. Joan gelopen maar er bleek helemaal niks te zijn want de basiliek was gesloten en het uitzicht was ook niet echt mooi omdat je achter de rots zat. Zo zie je maar weer: 'Haastige spoed is zelden goed'. Dus toen besloten we maar weer terug naar beneden, naar het klooster te gaan. Daar nog even bij de receptie gevraagd of de grotten ook open waren, maar helaas. Er is nog een ander punt, namelijk St. Jeroni, het hoogste punt van de berg (1236 m). Dit is 100 meter hoger dan St. Joan, maar jammer genoeg hadden we hier net geen tijd meer voor.
Het was heel erg mooi om te zien, al die bergen en het uitzicht!

Laughing
Dat wordt wel duidelijk op de foto's..

Een dikke kus vanuit Barcelona!

Dianne

hee lisette, jammer dat je al weer bijna naar huis gaat.
heb je al een stage? of krijg jij ook van die gezellige mailtjes ;)
alvast een goede reis terug :)

Anneke Berger (Vronie's mem)

He Lisette, t was gezellig in Barcelona, behalve het weer dan.Voor jou zit het erop, goede reis terug en succes met je stage, groeten Thiemen en Anneke

dirk en barry

we wensen je een goede vlucht toe en hopen je snel weer te zien! het was beregezellig!