lisettebouma.reismee.nl

Vliegen... dat is zoooo 2008

Nou daar komt ie hoor.. het laatste bericht van dit jaar...

Een weekend naar Madrid, 9 dagen naar Nederland en nu inmiddels weer in Barcelona. Dat is het wel zo'n beetje... Nee.. ik zal er wel even wat uitgebreider op ingaan natuurlijk

Wink

Voordat we een weekend naar Madrid gingen hebben we eerst nog even een klein feestje gehouden omdat ik jarig was geweest. Toen heb ik ook nog hele leuke cadeautjes gekregen trouwens! Echte Belgische chocolade, South park dvd's en een heel cool shin chan poppetje!

Tongue out
Nadat we de taart op hadden gingen we richting de cocktailbar. Daarna gingen sommigen nog richting een club, maar ik en nog een paar hielden het weer voor gezien. Vronie en ik hadden natuurlijk de dag erna een examen. Jahaa wat zijn we toch ook verstandig (A)

Anderhalf dag later gingen we naar Madrid. Vrijdagnacht vertrokken we richting het busstation. Dit keer maar even een taxi genomen. Vanaf station du Nord bij de arc de triomf vertrokken we met de bus naar vliegveld Girona. Er was genoeg plek in het mooie ryanair vliegtuig dus lekker bij het raampje in slaap gevallen... Die ochtend komen we vroeg aan in Madrid en koud dat het was! Het was -2.. dus dat was wel eventjes wennen. Maar eerst maar eens richting de metro om bij het hostel te komen. Hanna verbleef bij Stijn, een vriend van haar die in Madrid studeerde en hij zou haar dus ophalen vanaf het vliegveld. Hanna zou Hanna niet zijn als ze niet aan de verkeerde kant van het vliegveld zou wachten. Dus toen wij richting de metro liepen kwamen we haar Belgische maat tegen. Even bellen naar Hanna waar ze naartoe moest komen en daarna de metro in. Wel handig zo'n insider, want hij wist precies welke metrolijn we moesten hebben. Scheelt toch weer zoeken. Bij het hostel aangekomen konden we nog niet inchecken dus eerst maar even de buurt verkennen. Toen kwamen we bij Palacio Real uit en hebben we dit dus even bekeken. Na wat rondlopen begonnen we wel honger te krijgen dus het werd wel tijd om even wat te eten. Vervolgens naar het hostel gegaan om wat slaap in te halen

Wink

Die avond hebben we museum reina sofia bezocht.. Dit is een kunstmuseum met hele aparte kunst. Enkele dingen waren wel mooi maar het meeste was niet echt aan ons besteed. Daarna zijn we uit eten geweest. 's Avonds zijn we met z'n allen naar een irish pub geweest om de voetbalwedstrijd Real Madrid - FC Barcelona te kijken. Volgens Stijn kon je je hier wel vertonen als Barcelona fan. Dus Matthias had zijn Barcelona sjaal om gedaan. En Barcelona had gewonnen met 2-0! Wij en misschien nog 2 anderen waren erg blij met deze overwinning.

De volgende dag zijn we naar de kerstmarkt geweest en hebben we het park 'el retiro' bezocht. Met mooie bootjes in een vijver, waarvoor we het toch iets te koud vonden om eentje te huren. Ook kwamen we terecht in een fitness parkje voor bejaarden. Daarna zijn we naar het stadion geweest van Real Madrid, het Bernabéu Stadion. Dichtbij zat een burger king dus daar maar even geluncht. Het was inmiddels al 5 uur dus we hadden wel trek. Na deze late lunch hadden we 's avonds niet veel trek meer dus het werden tapas. Dit was wel een erg drukke tapasbar.. wat wil je ook als je bij elk biertje (voor maar 1,80) een bord met tapas krijgt! Lang zijn we hier niet gebleven en we hebben de avond voortgezet in de irish pub. Waar de sangria weer heerlijk was en we tot een uur of 2 gezeten hebben. Toen op zoek naar een casino maar we konden alleen een bingo casino konden vinden. En waar dus ook alleen een grote zaal met het bingo spel was! Daar waren we snel weg.. Toen nog aan een dronken zwerver gevraagd waar een gewoon casino in de buurt was en die gaf nogal een vage omschrijving. Vronie en ik hadden er geen vertrouwen in dat te vinden, dus zijn we samen met Jobbe richting het hostel gegaan. Hij wou nog wel een gokje wagen dus zocht hij Matthias en Uros weer op. Een half uur later kwamen ze weer de kamer binnen omdat ze geen casino hebben kunnen vinden. Wij zagen daar toch wel de humor van in

Wink

De volgende dag was het weer tijd om uit te checken. Die dag zijn we wat gaan shoppen en eten. Uros en Jobbe wouden graag ook het andere voetbalstadion van Madrid zien.. Dus zijn we opgesplitst en hebben wij met z'n vieren in een café gezeten. We meeten weer bij het hostel en zijn daarna naar het vliegveld gegaan. De vlucht was om 10 uur dus 's nachts kwamen we weer aan in Barcelona.

De volgende reis is trouwens naar Valencia. Dit keer gaan we voor de verandering eens met de trein. Iets goedkoper en het kost uiteindelijk minder tijd. Valt dat onder goede voornemens voor 2009?

De dagen na Madrid ben ik nog een paar keer naar school geweest en heb m'n koffer weer ingepakt. Want zaterdag ging ik naar Nederland. Dat was natuurlijk wel heel leuk om iedereen weer even te zien! Die dagen heb ik alle Hollandse lekkernijen ook weer even geproefd, waaronder oliebollen natuurlijk.. die moet ik wel gehad hebben voor het jaar 2009 begint. Verder een paar keer het houtje en het oude vertrouwde café bak bezocht. En met kerst natuurlijk heel veel gegeten, waaronder een heerlijke maaltijd bereid door moeders en Ronald. Dit keer deden we ook cadeautjes met kerst, aangezien sinterklaas thuis was overgeslagen. De laatste dag gingen we nog lekker gourmetten, want dat mag natuurlijk niet ontbreken in die dagen dat ik thuis ben. Het was heerlijk om weer even thuis te zijn. Helaas ben ik net een dagje te kort gebleven om op het ijs achter huis te schaatsen, maar wie weet kan dat in februari weer!

En nu weer terug in Barcelona, waar een toch iets aangenamer temperatuur heerst. Vanavond lekker oud&nieuw vieren. Met een hele groep gaan we eten en daarna zoeken we de gezelligheid in het centrum op.

Bij deze wil ik iedereen alvast een hele fijne jaarwisseling toewensen!

Laughing

Liefs lisette

Nelle

Haai Chica!

Je wordt natuurlijk al weer hard gemist in Nederland hoor! En idd je bent net te vroeg weggegaan.. want we kunnen echt vollop schaatsen! Heb alweer een wedstrijd gehad op buitenijs! Super vet!
Ik hoop dat je vanavond een super oud en nieuw krijgt in Barcelona!

Dus.. Een goed uiteinde en alvast een heel gelukkig nieuwjaar!!

Liefs!

barry

Ik hoorde van Dirk dat je aan de Nieuwjaarsduik mee gedaan hebt!! Sinds wanneer is dat dan ook Spaanse traditie...? In ieder geval, ik heb heel erg veel respect voor je, mij krijg je 1 januari voor geen goud het water in!
Een super gelukkig 2009 gewenst! Het schijnt het jaar van verandering te zijn..