lisettebouma.reismee.nl

Una vida muy estupendo!

Om maar even te beginnen met het goede nieuws.. oh nee er is eigenlijk alleen maar goed nieuws..

Wink
Ik heb natuurlijk alweer van alles meegemaakt.. Laatst ben ik samen met Vronie naar de berg Tibidabo geweest. Dit is het hoogste punt van Barcelona! Het uitzicht was geweldig! (zie foto's). Op de berg staat ook een tempel, 'temple de sagrat cor', en er was een pretpark. Ook hebben we weer de castellers gezien! Samen met een aantal klasgenoten gingen we naar Tarragona. Hier was het concurs van de castellers (zie ook video's). Dit is maar 1 keer per twee jaar. Dat was heel gaaf om te zien! Het is een competitie tussen meerdere teams in Catalunya. Er zijn een heleboel formaties mogelijk om punten te krijgen. Ook als de toren netjes wordt afgebouwd ontvangt het team weer meer punten. Team 'Vilafranca' was het allerbeste en had het ook gewonnen.. tot ergernis van alle andere teams en supporters, aangezien ze ook nogal arrogant zijn. Maar gelukkig bleef de sfeer verder goed! Jaa dat zie je niet bij alle sporten (denk voetbal).

Gister ben ik ook naar de kapper geweest. En jawel.. de spaanse kapper! Ik zat eerst te twijfelen en wou liever naar een Engelse kapper. Maar onder het mom van 'ik wil een echte insider worden' heb ik de stap gezet. Vronie deed wel het woord moet ik toegeven, maar ik snapte precies wat er gezegd werd (A) En ik moest natuurlijk zelf zeggen hoe ik het wou hebben. Dat ging allemaal prima, we waren allebei tevreden met het resultaat.

Ook ben ik gister naar cirque du soleil geweest, naar de show 'Quidam'. We kwamen wel iets te laat, maar dat lag niet aan mij of vronie.. Belgen hè.. daar kun je niet van op aan. Maar we kwamen gelukkig nog binnen. De show was echt heel indrukwekkend! Geweldig mooi om te zien! Na afloop ook nog maar de dvd gekocht. Hanna (de belg) kocht de cd en een boek.. en toen moesten we snel wegwezen voordat we die hele winkel leeg kochten!

Met school gaat het verder goed. De spaanse cursus is voorbij. Vorige week vrijdag was het schriftelijk examen en afgelopen maandag het mondeling examen. Dat ging wel aardig goed. De uitslag heb ik vandaag gekregen en mijn cijfer voor alles in totaal is een 7,3!!

Laughing
(op een schaal van 1 - 10 ja) Dit betekent een certificaat!! jippiiiee!

Vandaag hebben we ook een paar tripjes geboekt. Samen met een aantal amigos gaan we een weekend naar Sevilla en Madrid. 14 t/m 17 november staat Sevilla op de agenda. En 13 t/m 15 december zijn we in Madrid te vinden!

En.. het duurt nog wel even gelukkig.. Maar... ook vlieg ik tussendoor nog een keer naar huis. Ik ga namelijk de Navidad (de kerst) thuis vieren! Daarom ben ik vanaf 20 december weer in het koude Nederland. Maar natuurlijk laat ik de kans niet voorbij gaan om hier in Barcelona oud en nieuw te vieren en daarom ga ik 29 december weer terug! Vronie, ik en nog een aantal compañeros zijn van plan om dan ook de traditionele nieuwjaarsduik te gaan doen!

And last but not least, morgen is het zover... mi hermano y hermana (broertje en zus) komen op bezoek! Morgenvroeg komen ze aan op het vliegveld en haal ik ze op. Ze blijven een hele week dus dat wordt super!

Dit was weer ff een update.. O ja, iedereen nog bedankt voor de reacties/mailtjes/smsjes/skypjes etc..;)!

¡Hasta luego!

Reacties

Reacties

Roos

Zit jij nou voetbal af te kraken? Dat kan niet hoor Fedde!
Maar super tof, dat je naar een spaanse kapper bent geweest! Lijkt me ook eng ;)

dianne

inderdaad bouma, ophouwen met voetbal af te kraken want in minder dan een week zit in bij je in de casa en dan wil je geen problemen :P
gefeliciteerd met je 7,3, super goed gedaan!en je spaans wordt natuurlijk steeds beter..
veel plezier met je hermanos en hasta el jueves!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!