lisettebouma.reismee.nl

Starting to be locals... ;)

Het is weer tijd voor een kleine update dacht ik zo...! In het begin was het allemaal wel even wennen. Had ook helemaal niet het idee dat ik hier zo lang ga blijven, voelde allemaal nog wat raar. Dacht eerst ook wel eens ‘waar ben ik aan begonnen?' Maar nu begin ik me steeds meer thuis te voelen. Ben nu natuurlijk ook wat meer wegwijs geworden met de metro en trein etc. Ook zijn we naar school geweest en hebben eindelijk het gebouw gevonden waar wij straks komen te zitten, de faculteit hotel & toerisme. De school is best groot en er zijn veel verschillende gebouwen (faculteiten). Daar hebben we ook de coördinator van het Erasmus gevonden en bij hem konden we meer informatie krijgen. Alle lessen zijn dus wel in het Spaans maar hij gaf aan welke vakken we het beste konden kiezen. Hier hebben we nog even de tijd voor want 22 september beginnen de lessen, dus voor die tijd moeten we het doorgeven. We weten al ongeveer wat we gaan doen. Waarschijnlijk communicatiemarketing, promotie en nog een.. maar daar dat moeten we nog even precies uitzoeken.

Ik zit nu al precies een week in het appartement. Het ziet er allemaal heel goed uit! Eerst zat ik tijdelijk op een andere kamer, maar afgelopen vrijdag ben ik verhuisd naar mijn eigen kamertje. Ik zit nu aan de balkonzijde en zit dus ook bij de deur naar het balkon, dus dat is wel tof. Er wordt hier zelfs schoongemaakt 1x per week! En met schoonmaken bedoel ik dan ook het hele huis, inclusief onze kamers. Ik vindt het ideaal.. Ze ruimen zelfs m'n kamer op! En de mensen die me een beetje kennen weten wel wat voor puinhoop ik daar vaak van maak

Wink
Op dit moment hebben we nog drie andere huisgenootjes, twee uit Duitsland en een uit Servië. Zij blijven allemaal maar drie weken dus daarna krijgen we weer andere. Ohja er mogen hier trouwens geen mensen blijven slapen.. dus degenen die langs wouden komen zullen toch een hotel of iets dergelijks moeten boeken. Tot nu toe hebben we zelfs al drie keer gekookt
Tongue out
Dat is allemaal best te doen.. Al mis ik wel de pindasaus, de appelmoes, de conimex gerechten, de pindakaas, de boterhamworst.. noem maar op
Wink
Maar goed, ik mag natuurlijk niet klagen. Het is hier hartstikke leuk!

We hebben al aardig wat gezien van de stad. Aan het begin van de week hebben we samen met een huisgenootje een flamenco show gezien. Dat is iets typisch Spaans (zet er nog wel eens een filmpje ervan op de site). Ook hebben we nog een cultoeristisch dagje gehad. We zijn na la Sagrada familia geweest, het meesterwerk van Gaudi!

Tongue out
Daarna zijn we nog naar een museum geweest (Egipci museu). Daar deed Vronie net alsof ze me niet kende, omdat ik op sokken door het museum liep. Ik hoor je denken: 'Wat doet ze nou weer op sokken?' Nou ik had m'n nieuwe schoenen aan die dag maar had zo last van mijn voetjes, het was ook erg warm weer en ik had ze natuurlijk niet ingelopen. Maar goed verder was het een lekker dagje. Die avond hebben we de haven gezien en zijn we daar een hapje wezen eten. Een pannenkoek met worst, ui en mosterd had ik. Nou en dat is geen aanrader.. Ik dacht, daar zal wel een beetje mosterd op zitten met een paar uien. Maar liefst de hele pannenkoek zat onder de mosterd en ui! Maar goed.. daarna zijn we naar de fonteinen geweest (la font màgica). Dat was echt heel mooi om te zien!
Laughing
Genoeg foto's en filmpjes gemaakt dus die komen er zo snel mogelijk op.

Vandaag moesten we naar school, de Spaanse cursus is begonnen! En wat hadden we een goed begin van de dag! Ik maakte vanochtend een prachtige entree op de trap richting school (jup.. ik was uitgegleden op de trap) Wat een ervaring was dat

Wink
Gelukkig maakte niemand zich er erg druk om en vroeg niemand of het wel ging.. Na veel te hebben gelachen liepen we naar de bank (oftewel la caixa) op school. Hier moesten we even wat centjes pinnen om de cursus daar te betalen. Vronie dacht even dat haar pinpas opgeslokt was maar ze ontdekte, nog net voordat we de bank binnen wouden gaan om het te melden, dat ze die al in haar portemonnee had gedaan. Wij dachten, dit belooft wat voor de dag! Het viel gelukkig allemaal mee.. Verder niet meer van dit soort acties vandaag gehad. De cursus begon en het was goed te doen. Zelfs ik kon het allemaal volgen. Ik was zelfs niet de slechtste in de klas. Die chinezen kunnen er wat van
Wink
De lerares was wat aan het uitleggen over het Eurovisie songfestival (Eurovisión) En een chinees meisje keek zo verward. Dus vroeg de lerares: '¿comprende?' chinees: 'verbaasd gezicht' lerares: do you understand?' Dan maar in het Engels.. Chinees (Nu nog verbazender kijkend: 'Huh what? I don't understand' Dus sommige dingen werden leuk 3 x herhaald. Maar dat was niet erg, best wel grappig eigenlijk. Gelukkig heeft de lerares heel veel geduld en ze is erg aardig en vrolijk:d We hebben ook al drie studenten in de klas die dezelfde taal als ons spreken! Twee Belgen en een Nederlander.. dus dat is wel heel fijn.
We hoeven deze week alleen nog maar dinsdag en woensdag naar school want donderdag is het een feestdag, genaamd: diada nacional de catalunya! En die vrijdag zijn we daarom ook lekker vrij. Dat betekent donderdag ons eerste echte Spaanse feest! Ik heb er nu al zin in!
Laughing

Nou dit was em weer.. Groetjes en kus vanuit Barcelona!

Reacties

Reacties

Roos

Fijn om te zien, dat je je daar helemaal jezelf bent: uitglijden en rommel maken :p
Leuk verhaaltje hoor ;)

Ellen

Super mooi verhaal.. En idd wat Roos al zegt.. Fijn om te lezen dat je daar ook jezelf bent! =p
Ook heerlijk dat je nog niet bent begonnen aan school zeg.. En dat je dus eerst ook nog gewoon even aan je Spaans kan werken.. Tof tof!

Me hablo no Español bien. ¿Y tú?

Of zoiets prachtigs! ;)

Ilse en mam

Hai Sette

Wat leuk dat je het naar je zin hebt, maar we missen je thus ook wel weer. Het is very stil zonder jou. Als we bij jou komen nemen we zeker een pot pindakaas voor je mee!!
Zoals beloofd ff een berichtje van mij en mams. Heb er echt zin in om langs te komen, Barcelona ziet er erg mooi uit. Wat fijn dat je nu op je kamer zit die je ook had gereserveerd. Het balkon ziet er super uit. We bellen,smsen snel weer.
Dikke tut Ilse en mam xxxx

Anna

Goed voor elkaar lees ik wel! Harstikke mooi en zodra ik weer terug in Nederland ben ga ik even boeken.. Want het ziet er allemaal erg goed uit, niet dat we hier geen mooi weer hebben, maar het is 1 grote zandbak. Haha!! Veel succes en ik spreek je zo weer op msn.. Als msn tenminste een beetje probeert mee te werken:P
Kus!

rein bouma

Leuk verhaal, maar doe je best met spaanse les. Dat is een echte wereldtaal.
Sterkte


Español no es muy difícil

zelfs ik ken nog een paar woorden

dianne

kijk, daarom moet ik dus jouw pagina ook lezen, want vronie heeft volgens mij niks vermeld over een ingeslikte pinpas
gna gna nou weet ik t toch mooi even :P

Bert

He Lizzy,

Leuk om zo je "avonturen" bij te kunnen houden! Ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal!

X

Tjeerd (papa)

Hallo Lisette, Prachtige verhalen, mooi door gaan. Ook de grote geschreven brief zijn we blij mee. We gaan jouw binnenkort zeker nog een brief sturen (Ja met de postduif) En hopen dat er weer een vruegde dansje mag komen.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!