lisettebouma.reismee.nl

Eindelijk weer even een weekendje weg ;)

In het holst van de nacht liepen Vronie en ik richting het metrostation 'fontana'. Hier stond Hanna (en jawel, ze was op tijd!!) op ons te wachten. Ze stond er met alleen het hoognodige om er een beetje leuk uit te zien. Een schoudertas en een trolley.. 'Euh hanna we gaan maar een weekendje he'. Vanaf daar begon de tocht naar station 'sants estacio', waar de bus naar vliegveld Reus zou vertrekken. En dat was nog wel een eind lopen. Maar van tevoren had ik keurig de routebeschrijving opgeschreven. Onderweg nog even een keer gevraagd omdat we toch net een straatje verkeerd waren gelopen. Tussendoor nog even Jobbe bellen: 'lopen we goed? we zien nergens straat Numencia en daar is het toch vlakbij?'.. 'zie je de torre Catalunya met blauwe letters? Dan ben je er vlakbij en anders zit je er nog een aardig eindje vanaf'. 'Nee, geen toren in zicht, *zucht* ... great'. Maar 2 minuten later was de toren in zicht, gelukkig! En we kwamen keurig op tijd aan.. Nouja 5 minuutjes te laat maar toch. We hadden een half uur eerder afgesproken op het station, dus die bus haalden we makkelijk. Daar op het station eerst nog even gewacht op Jobbe, want die was inmiddels richting de toren gelopen om ons op te halen. Daarna naar het busstation en daar stonden de medereisgenoten ook klaar. Dit zijn Leatitia en Uros. Alle 6 compleet, dus de bus in. Op naar......... Sevilla!!

De Spaanse stad Sevilla is de hoofdstad van Andalusië, en van de provincie Sevilla. Het is de belangrijkste stad van Zuid-Spanje op het gebied van cultuur, politiek, economie en kunst. Sevilla ligt aan de rivier Guadalquivir, die voor niet al te grote zeeschepen bevaarbaar is tot in de stad. Sevilla heeft het grootste historische centrum van Europa. Het is de geboorteplaats van de Spaanse dans- en muziekstijl flamenco. De stad staat in Spanje ook bekend om het niet-officiële, maar zeer afwijkende dialect dat er gesproken wordt. Door de uitspraak zijn de 'sevillanos' zelfs voor andere Spanjaarden niet altijd te verstaan. Denk je dat ze dat soort fratsen alleen in Catalunya hebben...Het motto van Sevilla is 'NO8DO', dat op een rebusachtigewijze vertaald kan worden als 'Zij heeft me niet verlaten'. De burgemeester van Sevilla is trouwens Alfredo Sánchez Monteseirín.
Sevilla dus.. wie kent het niet?

Op het vliegveld aangekomen hadden we nog even de tijd voordat we konden boarden. We waren wel zo slim geweest om online in te checken dus haasten hoefde niet. Ik had de tickets bij me als hoofdboeker. Jaa dat mensen mij dat soort verantwoordelijkheden toevertrouwen he

Wink
Gelijk maar even ieder zijn eigen ticket gegeven..zo wat een last van m'n schouders.. Na een kopje koffie konden we boarden. 'he waarom staat er eigenlijk geen stoelnummer op m'n ticket?' waarop Jobbe antwoordt: 'Dat is nooit zo bij ryanair, je mag gewoon een stoel kiezen.' Wat een systeem..we moeten ook weer het goedkoopste van het goedkoopste hè. Nu maar hopen dat er een plekje bij het raam vrij is. En dat was er! Niet dat ik veel ga zien, want ga denk ik toch de hele reis slapen, aangezien ik dat nog niet had gedaan de hele nacht.. maar toch. 6.40.. ready for take-off! En netjes op tijd om 8.05 geland.. overwinningsmuziekje erbij.. 'Again another airplane of Ryanair is on time'.

Aah naar buiten.. maar wat is dit?! Is het hier winter ofzo?? Wat is het koud! Ik dacht dat Sevilla zo zonnig zou zijn! Kloppen de weerberichten niet? Nou goed.. in de kou liepen we verder om de bus naar het hostel te zoeken. Eenmaal bij het hostel aangekomen moesten we nog even wachten totdat we konden inchecken. Wel mochten we genieten van een heerlijk ontbijtje in een te kleine keuken. Of zijn er gewoon te veel mensen? Na het ontbijt de buurt even verkennen. En dat ziet er goed uit! Het hostel zit in het centrum en alles is dus lekker dichtbij. Wat ons gelijk opviel is hoe relax de mensen zijn. De huisjes zien er kleurrijk uit en paarden koetsen rijden door de stad. Dit maakt het verkeer ook een stuk rustiger. Geen scheurende auto's door de straten, alleen een tram die in een rustig tempo door de straat rijdt. Wat is het leven lekker relax in het zuiden! Onderweg kwamen we van alles tegen.. de 'kathedraal Maria de la Sede' met daarbij het symbool van de stad, de Giralda klokkentoren, Parque de María Luisa, het filmhuis van Spanje, leuke straatbandjes, mandarijnbomen en andere mooie gebouwen.

En naarmate de middag nadert..breekt de zon door. En het wordt zowaar warm! Dit is het beloofde Sevilla. De hele middag schijnt de zon en is het gemiddeld 20-22 graden. Op naar plaza de Espana.. 'He dat kennen we in Barcelona ook' Maar dit is wel even wat anders. Gebouwen met middenin een groot plein. De meeste gebouwen worden tot aan vandaag gebruikt door de overheid. Op het plein staat een fontein en aan de zijkanten vele bankjes met alle provincies in Spanje erop.. 'wat, bankjes!?' 'hoor ik dat goed?' Wat een perfecte plek om wat slaap in te halen! Dus natuurlijk bij de bankjes van Barcelona lekker languit in het zonnetje liggen. This is the life! Af en toe wakker gemaakt door toeristen die het leuk vonden om er foto's van de maken.. Maar ons hoor je niet klagen. Na ons schoonheidsslaapje weer terug naar het hostel om in te checken. En dat ziet er goed uit.. Een kamer voor 6 personen! Dus geen anderen erbij.. wat een geluk. Zelfs ons eigen keukentje. En weer een ouderwets stapelbed! Gelijk maar even uitproberen natuurlijk.. Dus hebben we weer even een paar uurtjes geslapen. Hee maar wat zie ik nu: 'staan er nou andere mensen in onze kamer?' 'zit jobbe met ze te praten? aah die verblijven in de kamer ernaast..maar moeten door onze kamer.'

Vervolgens is het tijd om te eten! Daarna langs de hele waterkant gelopen en gezocht naar de arena van het stierengevecht, 'La Maestranza', de grootste stierenvechtarena van Spanje . Die natuurlijk gesloten was, maar nu wisten we het in ieder geval te vinden voor de volgende dag. Later op de avond nog even in de bar gezeten van het hostel. Maar iedereen was wel moe van het gereis en het lopen door werkelijk alle straten zo'n beetje in Sevilla, dat we ons bedje maar weer gingen opzoeken. De volgende dag was ik alweer half 10 wakker en ging douchen.. kwam terug in de kamer en het was nog donker. Iedereen sliep nog.. Nou dan ga ik ook nog wel even liggen. Een kwartiertje later hoor ik Uros: 'What time is it?' It's half past ten Uros.. 'Serious? Ow f*ck, we have to catch breakfast, it's till eleven right?' Yep. Dus iedereen eruit en snel omkleden om te ontbijten.

Na het ontbijtje zijn we weer gaan lopen door de stad.. Eerst langs de Murallas de Sevilla gelopen, dit zijn de stadsmuren.. Daarna naar het parlementsgebouw en onderweg kwamen we nog leuke fonteintjes tegen. Vervolgens was het doel om een aan de andere kant van de welbekende rivier te lopen. Daar was een artistieke universiteit en daar hebben we wat gegeten. Toen weer verder gelopen richting de beroemde Torre del Oro. Onderweg kwamen we weer leuke bandjes tegen en andere optredens. Ook liepen we weer naar de arena voor het stierengevecht en het was open. Maar er was slechts alleen een soort van klein museum te zien want het seizoen was al afgelopen. Na wat souvenirswinkeltjes liepen we op de Torre del Oro af.. En wat was die mooi:) Iedereen er natuurlijk even mee op de foto.. Die avond is er een tapasavond en flamenco show georganiseerd in het hostel. Samen met vele mede-hostelgenoten gingen we tapas eten en naar een bar met flamenco show.. waar we nog een paar uurtjes bleven zitten daarna en toen weer zingend terug naar het hostel. De volgende dag had Laetitia de smaak te pakken en ze ging werkelijk alle nummers van haar ipod meezingen..en wij maar raden welk nummer het is. Erg gezellig natuurlijk.. ook al werden sommigen er op een gegeven moment een 'beetje' zat van.

Zondag met moeite uit bed gekomen om weer dat overheerlijke hostelontbijt te scoren.. Tijd om weer dingen te bezoeken! Dus op naar Alcazar.. het 14e-eeuwse paleis in de stad.. Omgeven door mooie tuinen en pleinen. Vervolgens door naar het stadion van Sevilla.. En jawel, dit keer niet lopend maar met de bus! Nou verwacht je wel heel wat van dat stadion.. maar persoonlijk vond ik het maar een beetje karig. Maar goed, leuk om dat ook even te zien. Weer terug met de bus en weer even naar het park, waar we uitkwamen bij het archeologisch museum. Dit even van buitenaf bekeken, want het was een erg mooi gebouw. En toen was het weer tijd om te chillen bij plaza de Espana en zingend 'always look on the bright side of life' liepen we weer verder. Terug weer eventjes slapen en om half 10 schrokken we wakker. 'We have to go to all you can eat! En dus op naar Fresco want daar kon je voor 9,95 alles eten wat je op kunt, inclusief toetjes! Daar hadden we ons al op verheugd sinds we het de dag ervoor hadden zien staan op het bordje. 'We have to go to all you can eat tomorrow!!' Eerst maar langs de salades.. Iedereen het bord helemaal vol en ik had enkel 5 plakjes komkommer. Kreeg ik een opmerking te horen 'she is really going for the desserts'. En ik dacht bij mezelf: 'ja euh 'all you can eat' en dan ga ik zeker een bord vol goedkope salade eten.' Na het voorgerecht, kwam het tweede buffet. Iedereen zat daarna behoorlijk vol. Maar Jobbe liep daarna weer even langs het salade buffet. Wat kan die jongen toch veel eten. Een iemand onder ons moest zelfs z'n broek even losknopen, want anders kwam het niet goed. Hij ontdekte in de W.C dat deze nog steeds openstond. Waarop hij terugkwam en zei: 'Now I know why people were all staring at me.' Nadat ik voor de derde keer naar de ijs-tap was gelopen, zat ik ook wel vol. Even later gingen we weer terug naar het hostel. Nog 'even' praten en toen was het wel weer tijd om te gaan slapen.. De volgende dag namelijk om 5.45 het wekkertje want we vlogen weer vroeg terug naar Barcelona.

Zo dit was even een 'korte' omschrijving van mijn weekend. Het is zeker aan te raden Sevilla een keer te bezoeken. Een erg mooie stad

Laughing
Maar Barcelona bevalt natuurlijk ook nog erg goed. Altijd weer fijn om in Barcelona te zijn
Wink
Vandaag had ik m'n eerste toets. Wat niet super goed ging maar gelukkig, als ik mijn mede-erasmus student Felix moet geloven, was het niet zo'n belangrijke toets maar meer een 'evaluatie'. Nou zal wel goed komen dan
Wink

Verder staan er nog een paar leuke dingen in de planning. Over nog geen maand ga ik naar Madrid! Maar daarvoor.. komen eerst mijn lieve ouders mij een bezoekje brengen. En dat is op 4 december!! jaa nog net op tijd voor Sinterklaas en 8 december

Laughing

Nou ik zal het hier voorlopig maar even weer bij laten

Wink
De foto's komen er snel aan.. maar ik ga eerst even uitrusten van al het typen..

Bis later..

Groetjes en liefs

Reacties

Reacties

vronie

vronie denkt dat de lezers van lisettes reismee zelf ook wel op wikipedia kunnen kijken..
oja en nog 9 nachtjes, aftellen geblazen!
haha ¿quien soy?

Roos

Heej Fedde,
Toffe verhalen allemaal en ik vind de foto's ook erg leuk ;)
Ik mis je stiekem wel hoor :(
Liefs Roos

Jasper-Hugo

Hey Lisette,
Zo, dat klinkt als weer een super tripje! Andalusië is natuurlijk ook een heel mooi stukje Spanje, ben nooit in Sevilla geweest, maar het klinkt iig wel cool & mooi en de moeite waard om s te bezoeken :D

En ook nog naar Madrid dus binnenkort, het houdt niet op met de coole tripjes! Super zeg, lekker veel zien :D

Geniet! Groetjes, Jasper-Hugo

Eli

Hey,

Wat een verhalen weer zeg...
Door de duidelijke omschrijving van je gebeurtenissen kan ik goed inbeelden wat je precies allemaal mee maakt daar... klink super tof en de foto's zeggen ook genoeg..

heel veel pas daar nog en wacht weer op een nieuw verhaal..

greatzz

kus eli

mem van vronie,

mooi verhaal lisette, ik vond de omschrijving van Sevilla er wel leuk bij, hoor.Ik wens je veel plezier als je ouders komen.

dianne

VAN HARTE GEFELICITEERD!

mem van vronie

van harte gefeliciteerd vanuit Bantega en nog vele jaren!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!