lisettebouma.reismee.nl

In Barcelona!

Na afscheid te hebben genomen van iedereen was het dan gisteren echt zover, ik ga naar Spanje! 's Ochtends vroeg om 6 uur werd ik opgehaald. Natuurlijk nog even checken of we de tickets wel hadden! En natuurlijk.. niet precies de goede tickets uitgeprint (ja de info stond er wel op maar je moest nog inloggen op een site enzo voor de uitgebreide tickets

Tongue out
) Maar goed.. nog net op het laatste moment de juiste tickets uitgeprint! Samen met Vronie en haar ouders reden we naar Lelystad en vanuit daar gingen we met de trein naar Schiphol. Stonden we nog even in de verkeerde rij en zouden we bijna naar Madrid gaan. Maar dat was natuurlijk niet de bedoeling dus we zijn maar even onder het hekje doorgegaan
Wink
Nog mooi op tijd in de goede rij terechtgekomen. Het ging allemaal vrij snel en we hadden geen vertraging. Eenmaal aangekomen op het vliegveld zouden er busjes moeten zijn die ons naar het hotel brachten. Maar die konden we niet vinden, dus na wat heen en weer lopen, dan maar een taxi. Was behoorlijk zwaar met die koffers en ik had daarbij ook nog een handbagage van bijna 12 kilo(A).

Het weer is hier heerlijk, ongeveer 28-30 graden! Het hotel ziet er heel netjes uit en we hebben zelfs een tv met Spaanse zenders. Kan ik gelijk een beetje aan m'n Spaans werken;) Tegenover het hotel zit ook een mac! Dus die moesten we natuurlijk gister even uitproberen

Laughing
Gister eerst maar lekker een beetje bij geslapen. Ook hebben we hier gisteravond bij het hotel gegeten maar dat was niet echt smakelijk. Ze spreken hier ook bijna nergens Engels (behalve de receptie van het hotel) dus dat is wel lastig. Gelukkig is Vronie haar Spaans een stuk beter dus zo komen we er wel
Wink

Vandaag zijn we naar school gegaan om ons in te schrijven voor de Spaanse cursus die maandag begint. Het was nog een heel werk om de juiste metro te vinden, maar we zijn er uiteindelijk uitgekomen. Er is een bushalte vlak achter het hotel dus daar konden we eerst met het busje naar placa Espagna. Vanuit daar met de metro naar Catalunya en vervolgens met de trein naar de universiteit (UAB). Wij blij dat we er eindelijk waren en wat blijkt.... Er was een systeemstoring waardoor inschrijven niet mogelijk was! Wel wat informatie gekregen over wanneer alles precies begint etc. Stond dus ook op dat het pas 2 september begint, dus dinsdag. Alleen is dan nog een toets zijn er info dagen en als het goed is begint die week daarop de cursus. Nouja prima we zien het maandag wel.. We weten nu in ieder geval hoe we bij de school komen dus dat scheelt al heel wat zoeken!

Alles gaat tot nu toe goed, het is hier heel leuk en ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen! Zal jullie op de hoogte houden.. adios amigos!

Liefs!!

Anneke Berger (vronie's mem)

hoi Lisette, net jullie verhalen gelezen, het ziet er allemaal goed uit, mooi hotel met zwembad, mcDonalds voor de deur.Mooie stad, lekker weer, dat komt helemaal goed met jullie.Veel plezier!

Tjeerd Bouma (Vader Lisette)

Wat een gerommel met die school. Maar een paar dagen opm even te wennen aan spanje is ook niet verkeerd. We gaan nog even een webcam aansluiten en dan gaan we vast nog regelmatig skypen.
Groetjes en veel liefs.

rein bouma

Una parte de españa la mejor diversión, pero todos hablan español tan difícil para nosotros

heel veel sterke met spaanse les.

groeten ut assn, en een mooi verhaaltje heb je gemaakt.

Nelle!

Haaaii Fedde!

Klinkt echt super mooi dat hotel.. Beetje jammer van het eten.. Maar boeit niet, want je steekt even de weg over en je staat in de Mac.. Wat wil een mens nog meer! ;)
Ook super lekker even een paar daagjes bijkomen en Barcelona leren kennen.. En natuurlijk veel tv kijken om je Spaans op te krikken!

We horen snel weer!

Kus,
Nelle

Roos

Speciaal voor jou Fedde, een reactie ;)
Vet toffe foto's heb je ;)
Mis je toch wel een beetje :P
Liefs Roos