lisettebouma.reismee.nl

It's the end of an era!!!

Well helloo lieve lezertjes,

Nog 1 nachtje slapen en ik ga weer naar Nederland.. Het zit erop! Al heb ik aan de ene kant wel weer heel veel zin om naar huis te gaan, aan de andere kant ga ik het hier ook wel heel erg missen. Dus laat ik daar mee beginnen.. Natuurlijk ga ik de stad zelf missen.. Met de winkels, de omgeving, alle toeristische 'attracties', de Indiase lui die je overal bier proberen aan te smeren, een bakker en supermarkt om de hoek, de taal, de metro, de tradities, de bandjes op straat en de kroegen en clubs. Daarnaast natuurlijk de levensstijl.. geen werk, lekker relax, laat eten en slapen etc.. Ook ga ik Rosario, de schoonmaakster, wel een beetje missen. Die heeft altijd van die geweldige opruim ideeën en m'n kamer stond er elke week weer netjes bij. Dat het om 9 uur 's ochtends moest gebeuren was ik dan soms wel wat minder blij mee, maar goed.. Wat ik vooral ook ga missen zijn de mensen ik hier ontmoet heb. Die leuke feestjes met z'n allen, Bang! spelen, bowlen, de kroeg met de beste shisha bezoeken, met ryanair andere steden bezoeken en nog veeeeeel meer. It's really like the end of an era!!!

Morgen ga ik dus alweer terug naar Nederland. Daar heb ik ook wel weer heel erg zin in. Iedereen weer zien, weer lekker Nederlands overal praten, hollandse kost eten, m'n eigen bed, de playstation, centrale verwarming etc.. Daarnaast het genot van geen huisgenoten!! Lekker rustig

Wink
en... GEEN huisbaas die zeurt dat je geen feestjes mag houden en je maar 1 plank van de koelkast mag benutten en ook nog eens 70 euro van m'n deposit afhaalt voor die stomme minikachel!!
Maar goed.. de afgelopen 2 weken heb ik nog allemaal leuke dingen gedaan en de tijd goed benut.
Onlangs hebben we met een groepje museum nacional d'art bezocht. Dit is een heel groot museum in het palau nacional. Het viel alleen een beetje tegen, veel dezelfde soort kunstwerken. Maar om dat goed te maken heeft jobbe die avond wentelteefjes voor ons gemaakt! Dit had hij namelijk al heel lang beloofd en Vronie, Hanna en ik hadden het alledrie nog nooit gehad. Ze smaakten heerlijk!! Verder hebben we nog wat kroegjes bezocht en een paar avondjes Bang! gespeeld. Ik kende het spel eerst ook niet en als je het voor de eerste keer speelt, denk je dat je in het spel bamboozled bent beland..! (de friends kijkers weten wel wat ik bedoel) Maar goed, ontzettend leuk spel als je het eenmaal door hebt! Een paar keer tot half 4 's nachts zitten spelen.

Vorige week donderdag had ik mijn laatste examen.. Helaas niet gehaald trouwens, maar hoe belangrijk is zoiets nou eigenlijk? Die donderdag waren de ouders van Vronie ook aangekomen. Die kwamen een weekend op bezoek. Na mijn toets kreeg ik bericht dat ze naar de Kanarie gingen. Dat aanbod sla ik natuurlijk niet af. En even later zaten we lekker aan de paella en lomo a la plancha. De volgende dag ging Vronie er weer op uit met de parents en ik ben nog even het centrum in gegaan om een nieuwe 'hello kitty' pyama te scoren. De volgende dag stond er regen op het programma! Helaas... Maar toch wist ik mezelf uit bed te halen, want ik kreeg bericht dat Vronie en haar ouders casa mila van Gaudi gingen bezoeken. Dit had ik ook nog niet van binnen gezien dus was heel benieuwd. De lift deed het niet dus we kregen een kans om aan onze conditie te werken. Het huis was heel mooi om te zien.. vooral het museum gedeelte. Hier waren maquettes hoe het was opgebouwd en wat Gaudi zijn inspiratiebronnen waren. Die avond was het weer tijd voor de Kanarie! Inmiddels ook het favoriete restaurant van pa berger. Daarna ging ik naar Matthias om Bang! te spelen. Jobbe en Uros waren er al en even later kwam Hanna ook al. Op het menu stond pompoensoep.. home-made by Matthias. Mijn nieuwe voornemen was meer eten te proberen dus ik waagde het erop. Het smaakte ook nog best goed moet ik zeggen. Even later belde Matthias Vronie op om haar over te halen om ook langs te komen.. Komaaaan... tegen onze Belgische vriend kun je ook moeilijk nee zeggen dus ze kwam er al aan. Het spel wordt ook steeds leuker en meer tactisch.. begint al wat op poker te lijken.. Niemand is meer te vertrouwen:P.. De laatste avond dat de ouders van Vronie er waren gingen we ook weer gezellig uit eten. Dit keer op la rambla een leuk restaurant uitgezocht.

Deze week zijn we ook nog naar de film geweest! Dit keer naar een andere bioscoop dan we de vorige keren zijn geweest namelijk degene in onze wijk Gracia, heel vlakbij. Maar ik heb me laten vertellen dat dit de oudste bioscoop is van Barcelona. Dit geloof ik wel, we kregen de popcorn in een plastic zak! Een beetje lastig met vasthouden enzo maar verder zag het er prima uit. De film was Valkyrie (je weet wel: operatie Walküre..) Helaas geen goed einde, maar dit was te verwachten natuurlijk.

Afgelopen vrijdag zijn we gaan bowlen met de vaste groep! Bedoelt als een afscheidsfeestje, want maandag ga ik alweer naar huis. Na het bowlen gingen er nog een paar mee uit naar een club. Het was weer een gezellige avond

Laughing

Even tussendoor... voor de oplettende lezertjes.. Een tijdje terug had ik verteld dat we nog naar Valencia gaan. Dit is helaas niet doorgegaan omdat iedereen examens heeft en moest leren! Maar goed.. heb ik een reden om die stad nog een andere keer te gaan bezoeken!

Zaterdag heb ik nog poble Espanol bezocht samen met Vronie. Dit is een soort openlucht museum. Het lijkt heel erg op een klein dorpje en je hebt er allerlei kleine winkeltjes en restaurants. Ook was er nog een klein kunstmuseum. We kwamen ook nog langs een werkkamer waar iemand glazen beeldjes aan het maken was. 's Avonds gingen we bij Matthias nog even wat drinken en voor de verandering weer Bang spelen

Laughing
Dit spel kun je nooit eventjes spelen dus het werd al gauw 3 uur. Toen hadden we het wel weer gezien en gingen we youtube filmpjes van 'mama appelsap' compilaties bekijken. De avond was weer een groot succes. Helaas moest ik wel afscheid nemen van bijna iedereen.. Maar.... er staat sowieso nog een balkan-trip op de planning voor ergens in 2010 dus wie weet...

Vandaag was het tijd om m'n koffer in te pakken.. Deze zit inmiddels errugg vol dus ik hoop dat ie morgenochtend nog dicht kan!! De broer van Vronie is vandaag ook aangekomen en vanavond gingen we met z'n drieën naar een voetbalwedstrijd van FC barcelona! Dit was toch best wel gaaf om te zien in zo'n groot stadion. Ondanks het best wel koud was op die hoogte met die wind, bleven wij ze aanmoedigen. En met resultaat.. want Barça won met 3-1 !!

Laughing
Dat was een mooie afsluiter van mijn laatste avond hier.

Het was een super leuke tijd hier en ik ben heel blij dat ik het gedaan heb:)
Voor sommigen.. tot morgen alweer.. En anderen, tot snel!!

Als laatste wil ik nog even mijn trouwe fans bedanken voor het lezen en reacties plaatsen op deze site.

Heel veel liefs!!

lisette

Reacties

Reacties

vronie/rocky/berger

Lisette, wat schrijf je toch fantastische verhalen en vooral nu je eens geen Wikipedia hebt gebruikt.. Velen zullen het niet weten, maar ik heb een kijkje achter de schermen kunnen nemen en weet hoeveel werk je steekt in je verhalen.. om nog wat over te houden voor mijn speech van morgen hou ik het kort: ik ga je ontzettend missen als huisgenoot, klasgenoot en reisgenoot (24/7.. ) Wel jammer dat je alle cliches in je verhalen bent (of hebt, je moet het me toch nog een keer uitleggen) vergeten - maar het bekende probleem, het verhaal was te lang. Lisette, het kan nooit lang genoeg zijn als jij het hebt geschreven. Ik blijf om je lachen..:) Verder wil ik nog een ding tegen je zeggen: IT'S THE END OF AN ERA! en dan weet jij wel genoeg.

dianne

hee lisette, kun je niet in nederland ook blijven schrijven voor reis mee? ik vind je verhalen altijd enorm grappig! ik hoop dat jullie het spel bang! mee nemen want ik wil dit ook wel es proberen (al kan ik van zulke ervaren spelers natuurlijk nooit winnen..)
mijn ouders hebben jouw liefde voor de kanarie overgenomen, ik baal nu toch wel een beetje dat ik er niet ben geweest :(
goede reis terug en veel plezier weer in nederland :D
en vooral lekker slapen in je nieuwe pyjama, mijn oskar de nurks slaapt echt super haha

henny:D

eindleijk kom je weer gewoon thuis;) wel fijn om te lezen dat je een ontzettende leuke tijd daar hebt gehad:D:D was leuk om je verhalen en foto's bij te houden!! ik weet nu wel een beetje te laat maar fijne vlucht zo he en tot snel:D

dikke kus

henny:D

sorry vanaacht gaje pas dus nog op tijd hihihihi..

Vronie's mem

Hoi Lisette, hoe bevalt het om weer in Nederland te zijn? Wij hebben net Vronie weer opgehaald, die heeft nu 2 vriendinnen op bezoek. Succes volgende week met je stage.Groeten, Anneke Berger

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!